Sunday, April 18, 2010

Buah Tunjuk Langit

Dah masukkan dalam blog Oppah...masuk sini plak











Tak tau la kebenarannya...tapi oppah dah mencobanya...ade rasa sedikit kelegaan.  Oppah ade kencing manis...kesejukan melampau pada kaki..dan oppah tak pernah ambil mana-mana obat spital....tak percaya....ade dengar orang makan obat spital kencing manis boleh baik? tak penahkan? lagi teruk adela...bill lagi tinggi ade la...dah ramai dari kaum keluarga oppah yang pergi...mereka semuanya pemakan obat spital yang tegar...tapi oppah lihat mereka semakin parah dan terus pergi.












Jadi obat spital tentang kencing manis...semuanya fail...sejak dari zaman dolu dolu lagi.  Oppah dah cakap pada doktor oppah diapun setuju.  Tapi bukan dari spital pakar..dia datuk jadi oppah malas nak lawan...tapi bila dia tengok keputusan oppah normal dia ingat oppah makan obat dia lah...hehe



 


   


wokey la...mai kenal ini buah tunjuk langit dulu..pokok tunjuk langi atau omputeh cakap skytree atau mahogani tree...dari spisis pokok balak sebenarnya yang dibuat perabut.  Ia amat berkhasiat untuk kencing manis atau sakit pembuluh darah tersumbat dan pelbagai penyakit lagi...cobala sendiri..rasenya memang pahit gila..tapi minumla air lepas tu.

















2 comments:

abanglong said...

salam

waahh... tak pernah tau pasal buah ni :)

yanglerni said...

baik untuk kesihatan...boleh cari dlm utube...or search saje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...