Friday, August 24, 2007

Bendera Malaysia....dah 50 tawun dah....



So hari Jumaat ni bersamaan 31hb. Ogos, 2007 kita akan menyambut kemerdekaan yang ke 50 kali.....best la hari ni....hari NEGARA KITA bebas dari penjajah...hari KITA SEMUA..bebas dari telunjuk orang orang yang ade ati nak menjajah kita....hari dimana orang Kedah said..."hangpa jangan duk mai lagi kat negara aku ni aihhh" depa kata bukan aku no....pas tu orang Kelantan plak said..."nate beruk...pi kelik kat negaro mu tuh...jangei nok mari sini doh...tok reti baso"...hehe...gare sungguh orang kelantan nih....then orang Negeri sembilan said..."(lupa plak ape dorang kata)...nak dengar ape orang perak said? ha ni dia "tak gemo teman nak komen2 ni.." itu lah beberapa jawapan yang saya dapat sewaktu menginterview beberape pakcik2 dari beberapa negeri mengenai penjajah masa silam..........tak caya?....tanyalah dorang..hehe




Jadik mari lah kita semua menghormati bendera kita ni.............walaupun bentuk rupanya banyak menyerupai penjajah....tapi itu semua pandangan orang tua2 kita dulu....vision dorang takat tu je....buat masa tu.........dan dorang pun tak tau ape akan jadik pada negara ni selapas tu... bila Tengku Abdul Rahman mempelawa warga2 asing yang ade masa tu kat TANAH MELAYU ni menjadi warganegara kita........dan membentuk negara MALAYSIA....dan melihat sebahagian dari negara TANAH MELAYU jatuh ketangan bukan orang melayu...hemmm (yang dikesali seumur hidup)....itu cerita 50 tawun dulu....sikalang sudah lain.....cakap melayu pun ini macam la...kalau jalan2 bole tengok itu kuil sana sini laa...kat bas stop bawah pokok atas pokok..atas tanah orang ka tanah kerajaan ke...asal nampak pokok je jadi kuil.. hehhe...bole ka?

So sekali lagi sayangi la NEGARA KITA ini....NEGARA KITA..bukan negara orang....kita bagi orang lain duk sama sebab orang kita memang baik....dia nak jadi kaya ke ape ke semua kita tak kata apa....sebab kita sayang semua orang....hehe....YA MALAYSIA NEGARA KU....TANAH TUMPAH DARAH KU... so kalao tak sayang boleh blahhhh. hehehe



sempena hari kemerdekaan ni

sama-sama lah kita menyambut hari MERDEKA

MERDEKA!

MERDEKA!!

MERDEKA!!!

NEGARA KU MALAYSIA









25 comments:

UncleJ said...

Uish...bersemangat betul ler tuan rumah ni...

Saya bersetuju 203%!

yanglerni said...

setuju...setuju...

goimaalik said...

When it is said to them: "Follow what Allah has sent down." They say: "Nay! We shall follow what we found our fathers following." (Would they do that!) Even though their fathers did not understand anything nor were they guided?

Dan apabila dikatakan kepada mereka: "Ikutilah apa yang telah diturunkan Allah," mereka menjawab: "(Tidak), tetapi kami hanya mengikuti apa yang telah kami dapati dari (perbuatan) nenek moyang kami". "(Apakah mereka akan mengikuti juga), walaupun nenek moyang mereka itu tidak mengetahui suatu apa pun, dan tidak mendapat petunjuk?"

[Al-Baqara[t] 2:170]
[Al-Maa^ida[t] 5:104]

yanglerni said...

semuga kita semua mendapat petunjuk...Amin

goimaalik said...

Mau pitunjuk aaa kina itot itu cakap Allah dan Rasuwl laa amoi.

Muahehehehe.

aee... btoi apa.

yanglerni said...

ye la.....tapi ape amoi tu...hehe

goimaalik said...

Amoi tuh semestinya bukan ah sow laa.

lol.

yanglerni said...

la....memamng ah soh la goi....hehe isk

goimaalik said...

"Do not lie even in jest".

Andartu ae? lololol.

yanglerni said...

goii!!!...amboiiii molot dia

goimaalik said...

Ahaaa...

Ada phobia sama itu "andartu" jugak aee?

Interesting...

yanglerni said...

hehe....no...tapi title tu not for pompuan melayu....terakhir

goimaalik said...

Apa itu "pompuan melayu terakhir"? Sampai skrang Goi tak faham the maksud of that phrase laa. Cam statement bodoh ajos.

yanglerni said...

sebelum ajal la goi....tu maksud dia

goimaalik said...

So apa kena mengena dgn andartu?

Andartu pun dapat zawj di Janna[t].

hehehe...

Kan Lerni ah sow. lol.

By the way, who's idea is to name you Yang Lerni. Sayang Lerni?

yanglerni said...

hahaha....name tu memang panggilan dalam keluarga...so masuk la jadi id dlm ym...family members only guna la that name...hehe rase sedap lak

goimaalik said...

So its actually yanglerni? One word?

Apo sedap eh... dah ah sow dah. BWAHAHAHA.

yanglerni said...

bukan lerni tapi 'yang' nama panggilan dlm keluarga....

tak sedap ke? ah soh yang ke?...heheh mmg la tak sedap

goimaalik said...

Tengok tuh... dok menipu The Toadie of Allah. Muda bergetah lagi, dok kata tua kerepot. Kang accident dgn truck acid jadi kerepot bebetoi kang... >:D

yanglerni said...

eiii...mintak jauhi dari jadi camtu....acid acid ni....oiii goi ni ganaz tul dia

hehe....getah tiruan

goimaalik said...

So bila YangLerni nak tunjuk getah tiruan tuh kat Goi.

ahahaha...

Curious laah. Siapa laa kucing sekorq nih. Ashiyq tengok kucing kering tuh ajos.

yanglerni said...

lol....hehe goi tunggu la...nanti dah jemu sembunyi bole la tunjuk

goimaalik said...

Mana bole tunggu-tunggu...

kot nanti sat Goi kena langgar truck ka, aeroplane crash ataih kapla Goi ka...

tu lar hampa, bukan nak ingat mati. Ish... ish... ish...

yanglerni said...

wokei....next time la goi...saya kasi tengok....hehe

goimaalik said...

Yipppiee!

Dia sudah keluar kalaam.

Ahh... privilages of being a Toadie.

Al-'hamduwli-(a)llah.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...