Friday, September 21, 2007

Salam Terakhir Untuk Nurin Jazlin Jazimin

Al-Fatihah untuk arwah Nurin Jazlin.


Seluruh warga Malaysia mengalirkan air mata membaca kisah sedih yang dilalui adik Nurin Jazlin (kecuali syaitan yang bertopengkan manusia itu). Sejak kehilangannya aku telah berdoa agar dia akan selamat, akan ditemui dan dikembalikan kepada keluarganya semula, sepertimana kita membaca kisah kehilangan Yin dahulu. Namun setelah membaca berita penemuannya dan apa yang terjadi kepadanya hatiku menjadi remuk dan merasa amat geram terhadap pembunuh gila yang sanggup melakukan perkara terkutuk terhadap kanak-kanak yang baru hendak mengenal dunia.


Harapan ku sekarang agar pempunuh psycho yang masih bebas untuk melakukan perbuatan terkutuknya itu lagi akan dihukum seberat-berat hukuman dan tidak akan dibebaskan lagi untuk bersama masyarakat. Cuma aku merasa simpati terhadap ahli keluarganya yang tidak bersalah. Walaubagaimanapun doaku agar dia akan dibalas setimpal dengan perbuatan terkutuknya.


Kepada keluarga terutama ibubapa Nurin Jazlin semuga bersabar dan redha akan ketentuan Ilahi. Mungkin ini adalah merupakan satu jalan keluar yang diberi Allah.


Pengajaran yang didapati dari peristiwa ini adalah agar ibubapa lebih peka terhadap anak-anak, lebih berhati-hati demi keselamatan mereka.


Salam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...