Thursday, January 8, 2009

Sakitnya Hati Tengok kekejaman Israel

Melihat kepada kekejaman Israel terhadap penduduk Palestine membuatkan kita merasa bertambah benci dan meluat dengan perangai biadap tak berperikemanusiaan mereka.  Sikap yang terang-terangan didalangi oleh kuasa kukubesi pro-Israel iaitu America yang mana kuasa ekonominya dikuasai olah bangsa yahudi.

Tiada ada satu kuasapun dapat menentang sikap buas mereka terhadap penduduk Palestine.  Israel menghalalkan keganasan mereka dengan menyalahkan Hamas sebagai perancang kegaganasan terhadap mereka yang serata dunia mengetahui yang Hamas memang tiada kelengkapan untuk menentang negara yahudi itu.  Kesilapan Hamas adalah kerana sikap menguja-uja atau memprovoke pihak Israel dengan bom dan roket yang tak sampai kemanapun.  Tiada kemusnahan dengan roket mereka yang hanya akan sampai diluar kawasan Palestine sahaja.

Tetapi roket yang tak sampai kemana tulah yang diambil oleh Israel untuk membalas dengan membunuh penduduk Palestine yang tak berdosa dari kanak-kanak hinggalah kepada kaum wanita dan warga tua.  Dan America menyokong perbuatan terkutuk Israel itu.  Semoga Allah laknati dua negara itu. 


Dulu Sadam Hussein digantung hingga mati kerana kononnya dia membunuh orang awam tak berdosa.  Kenapa sekarang ni kepala perdana menteri Israel itu tak dipenggal? atau pun kepala Bush gila tu?  


Sakit hati aku ni kerana melihat mayat kepala saorang kanak-kanak Palestine tak berdosa terkeluar dari timbunan rumahnya yang musnah sama sekali dari bom pihak Israel Laknatullah tu.  Heii geramnya...


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...